Intresseanmälan

Intresserad av att bli ledare eller på annat sätt engagerad person i Sigtuna Märsta Gymnastikklubb?

Sigtuna Märsta Gymnastikklubb (SMGK) är kommunens största idrottsklubb sett till antalet aktiva utövare. Närmare 700 personer tränar gymnastik och motionerar varje vecka i någon av kommunens hallar. Hela vår verksamhet bygger på att vi har en stor grupp med duktiga och engagerade ledare av olika slag för att det ska bli roligt att träna. Föreningen växer och vi behöver både ledare och på annat sätt engagerade personer som hjälper till att få allt att fungera i föreningen. Välkommen med din intresseanmälan - börjar du som ledare får du förtur i kön.

Om du vill bli ledare så är det bra om du har erfarenhet av att leda barn-, motions- och truppgymnastik. Har du inte erfarenheten men ett brinnande intresse för att utveckla våra unga inom gymnastik och motion så räcker det - vi utbildar dig!

Föreningen drivs med en ideell grundvärdering, men för träningsledarskap använder vi oss av en viss form av arvodering som varierar beroende på ansvar och svårighetsgrad.

Anmäl ditt intresse direkt via länken nedan så hör vi av oss till dig med mer information. OBS! Om du anmäler ledarintresse behöver vi ditt personnummer längst ner i formuläret.

Hoppas vi ses i en gympahall i kommunen inom kort!

Styrelsen i Sigtuna Märsta Gymnastikklubb
Steg 1 av 3 - Fyll i formuläret
Kan du tänka dig att bli Ledare/Hjälpledare? *
Du behöver vara över 13år

Nej
Kanske, vill veta lite mer först
Intresse för att vara Truppförälder *
-ett viktigt stöd för både gymnaster och ledare
För att allt ska fungera bra runt omkring truppgymnastiken behöver en trupp 2-3 truppföräldrar som kan ha ansvar för truppens aktiviteter utanför gymnastikgolvet.

Som truppförälder är man kontaktperson för truppen och har hand om truppkassan. Man entusiasmerar övriga föräldrar för bra sammanhållning och fördelar ut tilldelade truppuppgifter i lagom stora portioner till övriga föräldrar.

Alla föräldrar kring en trupp förväntas ta ansvar för ett par arbetsuppgifter per termin.
Nej
Kanske, vill veta mer först
Kompetens till klubben
Tack för att du delar med dig
Alla har vi saker som vi har med oss erfarenhet kring. Vi vill uppmuntra att använda den erfarenheten i föreningen om tid finns. Nivån på engagemanget väljer du förstås själv.

Vi ser att föreningen kommer utvecklas mycket under kommande år och alla krafter som vill vara med lite extra är varmt välkomna.

Kryssa gärna i det som du har kompetens kring så kanske vi kan få höra av oss till dig om vi behöver råd el hjälp inom ditt område:
EKONOMI - kompetens inom föreningsekonomi
FÖRTROENDEUPPDRAG - Styrelsearbete
FÖRTROENDEUPPDRAG - Valberedning
GYMNASTIKUTVECKLING - själv varit gymnast
GYMNASTIKUTVECKLING - stegutbildad inom gymnastik
GYMNASTIKUTVECKLING - styrketräning för unga
LEDARE - Ledare i barn- eller familjegrupp
LEDARE - Ledare i truppverksamhet
PR - Kommunikation (hemsida/Facebook med nyheter/info)
PR - Profilprodukter
PR - Sponsorsfrågor / samarbeten